dilluns, 20 de febrer del 2017

"Les voltes donen vida!", cap a la Terra Alta.

Un dia vaig sentir per la radio una frase que cada cop més intento fer-ne el meu lema: "Les voltes donen vida!". I és ben cert! Ens feia falta una escapada i això hem fet. Aquest cop la furgo ens ha portat cap a La Terra Alta.

Amb base al Càmping Els Ports, el divendres vam fer una passejada per la Via Verda de La Terra Alta amb les bicis, vam sortir des de l'estació de Xerta de pujada i fins Prat de Comte. Allà mateix hi ha la fantàstica raconada del Balneari de la Fontcalda, un racó que s'ha de visitar! Al final, tot fent fotos i mentre la llum del dia ens va donar temps, ens van sortir 32 kms, dels que la meitat els sues "pujant" suaument i l'altra meitat són "gratis" de baixada :)

Dissabte al matí el sol ens va cridar a arribar-nos fins a l'àrea d'esbarjo La Franqueta ( amb accés des de la carretera d'Horta de Sant Joan a Arnes, amb un indicador just a la benzinera on diu "Els Ports" ). Quina raconada !!! Amb les impressionants Roques d'en Benet d'amfitriones.

Des d'allà el pàrquing surten diferents rutes, i vam escollir passejar fins als Estrets d'Arnes. Oh ! Unes roques que imposen molt de respecte, amb el pas del riu pels seus peus, i força atapeïdes de grups d'escaladors que les volen conquerir. És un dels paradisos de les sargantanes humanes!

Amb aquell sol que tant escalfava, vam decidir "no fer res" :) Així que vam recular una mica per la pista asfaltada i vam aparcar-nos en una zona que en diuen "Els Ateus" on és permès acampar. I ens hi vam plantar una bona estona! Dinant. Descansant. Llegint. Gaudint d'un sol que prou falta ens feia. Què més es pot demanar ?

A la tarda, passejada per Horta de Sant Joan. Ja la coneixíem de fa uns anys, però és xulo passejar-s'hi pels carrers que tant pugen i baixen ( però molt eh ! Quines pendents! ) i vam fer una visita al Museu de Picasso en honor a l'estada del pintor en aquesta població durant uns anys. Visita més que obligada! I després de fer una mica de compra al poble (algo de carn per sopar i oli de la contrada ) ja vam retirar.

L'endemà el dia es va llevar com si fóssim a Osona, no es veia res ! Buf! Quina diferència! Així que vam deixar pendent l'altra excursió que teniem pensat i després de visitar Arnes, ja vam anar tornant. Ens vam parar a fer una mini visita a El Pinell de Brai, de camí es podia observar ja senyals evidents que la primavera va arribant ( i no precisament al Corte Inglés aquest de marres),  i vam fotografiar la seva especial "Catedral del Vi".

On dinarem ? Doncs on el sol ens ho permeti. Mira, aquí mateix: Estany d'Ivars i Vila-Sana. Vam aparcar en un gran parquing de sorra, just a l'accés a aquesta zona humida plena de vida. Després de dinar, vam fer-hi una bona passejada, donant la volta a tot l'estany, poc més d'una hora i mitja, fent fotos i parant-nos a les casetes per observar les aus que anaven passant per allà davant, admirant les cigonyes enfilades als diferents espais pels nius que hi ha habilitades a tot el perímetre de l'estany.

I cap a casa a veure els gatets que segur que ja ens enyoraven ( tant com nosaltres a ells ).
Una altra per explicar.

Les fotos de la sortida:
1. Si no vols mullar-te, no t'apropis a l'aigua, Sam!

2) Coses d'Arnes...

El que fa una lletra més ... una lletra menys .... hehehehe !!!